22 Mayıs 2012 Salı

doktor civanım



                                                              Doktor olmak,



Bir yandan Üniversite sınavlarına hazırlanırken bir yandan da hangi üniversiteyi hangi bölümü kazanmak istediğimi düşünürdüm. Ailemin gönlünden geçen tabii ki doktorluktu. İçten içe ben de doktor olmayı istiyordum. Ne zaman bir hasta görsem veya yolda bir yaralı hemen oraya koşup açılın ben doktorum diyip ilk müdahaleyi yapabilmek yaşayabileceğim en büyük heyecan olarak görürdüm hep.
Ama kaderin cilvesi midir, yoksa Allahın sevgili kulu muyum ondan mıdır bilinmez son anda tercih sıralamasından dolayı mühendis oldum.
Dünyanın belki de en zor mesleği doktorluktur bana göre. Benim işimde bir karar almadan evvel saatlerce düşünür, fizibilite etütleri yapar, sorunlar için birkaç çözüm yöntemi geliştirir ve içlerinde şartlara ve maliyetlere en uygun modeli uygulamaya koyarsın. Bunun neticesinde durumu takip eder, sonuç müspetse bir sonraki işe geçer değilse yeni çözümler üretirsin. Sorun çözülemezse en fazla zaman ve maddi kayıpla yeniden yapılanmaya geçersin. En büyük kayıp para kaybıdır Japon değilsen eğer. Japonlar bu işi abartıp Harakiri ile durumu sonlandırıyor. Japon olmadığımıza göre bu ihtimalden söz etmesek de olabilir.
Doktorsan eğer bu kadar düşünmek için zamanın olmuyor maalesef. Ya da hata yaptığında durumu mal kaybıyla atlatamıyorsun. Makine tamiri değil ki kontağı kapatıp göz atamazsın. Makine yürüyorken tamirini yapman gerek.
Yedek parçaları öyle gidip sanayiden alamıyorsun. Torna tezgâhından çıkmıyor. Bulduğun organ adama olmazsa zımpara atıp tekrar deneyemiyorsun maalesef…
Öyle diğer bölümler gibi 4 sene yetmiyor mezun olabilmek için. En az altı sene okumak lazım. Bitirmek için okulu okuduğu kitapları üst üste koysan sülalenin boylarının toplamından fazla yapar. Öyle haybeye dil değil Latince öğreniyorsun. Bu dersi az bilsem de olur diye bir şey yok. Onu bilmezsen gitti bir hasta.
 











Şimdi gelelim bizim doktorlara. Bu şartlara ek olarak hayati tehlikelileri de var.  Adam öldü yapacak bir şey yok doktor cezasını çeker, öğrenciye rapor vermedi dayak yer, adama teşhis koyar sanki içine hastalığı doktor koymuş gibi dayak yer, adamın sorununa merhem olur dayak yer…
Doktor olmak için hem kafa lazım hem yürek Türkiye de ise ekstra 2 tane de koruma…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Loading...